Genereu més ingressos amb una bona creació
Estampar samarretes és una de les opcions més utilitzades i rendibles per a finançar la vostra colla. Ara bé, el marxandatge pot ser una bona font d’ingressos, però mal gestionat, esdevé una inversió malbaratada. De vegades, no es venen i els guanys s’esfumen.
Per experiència, us assegurem que fer samarretes xulíssimes per a la colla pot ser un bon negoci. A més d’identificar-vos mitjançant bons dissenys, es poden guanyar força diners per a l’entitat. Aquí us expliquem alguns consells per fer-ho realitat:
-
- Cuidar el disseny
La nostra experiència ens demostra que un bon disseny ven entre un 35% i un 40% més respecte una samarreta estampada simplement amb un logo monocrom. Les més venudes destaquen en l’ús del color i no passen desapercebudes. En definitiva, són xules!.
Dissenyar marxandatge no és gens senzill. A més de dissenyar, també cal saber sobre estampació, perquè sigui viable la inversió. Us recomanem posar-vos en contacte amb professionals com nosaltres. Un bon disseny no té perquè ser car, sinó rendible.
- Cuidar el disseny
-
- Escollir el millor mètode d’estampació
Hi ha nombrosos mètodes d’estampació al mercat. Nosaltres treballem amb els dos millors per la seva qualitat i resistència al rentat. D’una banda, la serigrafia, que surt a compte a partir de 50-100 unitats, i resulta esplèndida per a colors plans. I l’altre sistema és la impressió directa a prenda a tot color (DTG), que s’assembla a una impressora domèstica. És més versàtil que la serigrafia tradicional: no cal fer una quantitat mínima perquè surti a compte i permet estampar amb nitidesa qualsevol tipus d’imatge.
- Escollir el millor mètode d’estampació
-
- Posar un preu just de venta al públic
És cert que abaixar el preu ajuda a comercialitzar més quantitat, però si la samarreta no és atractiva, us la compraran només les persones properes a la colla. Per contra, si està ben dissenyada en vendreu a molta més gent. Així generareu més ingressos, i alhora fareu promoció de la vostra entitat entre més persones. Una samarreta atractiva i amb molt de color implica una despesa una mica més elevada en producció, però a mitjà termini, els guanys son majors. Cal que el preu sigui raonable: en tiratges petits, el més recomanable és que el preu de venta sigui aproximadament el doble del preu de cost. En tiratges grans, aquest marge es pot augmentar força més.
- Posar un preu just de venta al públic
-
- No us arrisqueu en quantitats
Una de les equivocacions més comunes és no saber valorar la quantitat de samarretes que cal produir. L’estampació tradicional en serigrafia fa que, com més gran és el tiratge, més econòmic surt el cost per unitat. Molts cops s’estampen més samarretes de les que calen per a vendre, generant estocs. És preferible fer un tiratge més reduït, fins i tot poques unitats de cada talla, i veure quina es la resposta de venta. Una altra manera, es disposar d’una mostra i estampar sota comanda. Un últim consell: el públic infantil és un dels principals demandants de samarretes de colles de cultura popular, fins un 80% sobre el total de vendes.
- No us arrisqueu en quantitats
-
- Reinverteix el disseny
Si heu invertit uns diners en la contractació d’un bon professional per a la creació d’una imatge gràfica xula per a les vostres samarretes, podeu mirar d’aprofitar aquesta inversió reutilitzant el mateix disseny per als vostres cartells, programes, rollups, web o xarxes socials.
- Reinverteix el disseny